Derfor skal du blogge!
... eller bare oprette nyheder og indlæg på din webside.
At vi vælger at kalde det "Blogge" - må endelig ikke afskrække dig. Vi kunne også vælge at kalde det "Content Marketing" - det lyder jo straks mere professionelt. I bund og grund handler det om - løbende at tilføre en webside nyt og relevant indhold.
Men blogging opfattes ofte som noget uprofessionelt - bag mange Blogs er blot en enkelt person, der med sin bloggen får mulighed for at udtrykke sig overfor et stort publikum f,eks. om mode, mobning, politik eller humor.
Illustrationen viser udviklingen i antal besøg på deres webside efter de i starten af februar måned begyndte at blogge / oprette nyt og relevant indhold på deres webside. 4-5 måneder senere er antal af besøg på websiden steget med 50%. Og herfra konkluderer vi så hurtigt at evt. omsætning der udspringer fra websiden forøges med 50% - det er selvfølgelig ikke helt rigtigt, da der er mange andre faktorer der spiller ind før et salg bliver gennemført. Men vi er sikker på at du har gennemskuet pointen i at jo flere besøg på websiden - jo mere omsætning.
For det første får Søgemaskinerne mere indhold at indeksere (som så senere kan findes ved en søgning i søgemaskinen), for det andet favoriserer Søgemaskinerne nyt indhold (dvs. når websiden fremstår som "aktiv" og opdateret). Det vil sige at de enkelte sider på websiden vil blive vist oftere eller før ældre websider med samme indhold. Det er groft forklaret set udfra søgemaskinernes synspunkt.
En anden faktor er den professionalisme der bliver udtrykt ved at dele ud af viden og erfaring. Det vil efterlade dine kommende kunder med et indtryk af at din virksomhed fuldt ud er kompetent til at udføre den opgave kunden ønsker, eller at det tilbudte produkt lever op til forventningerne omkring pris og kvalitet.
Men blogging opfattes ofte som noget uprofessionelt - bag mange Blogs er blot en enkelt person, der med sin bloggen får mulighed for at udtrykke sig overfor et stort publikum f,eks. om mode, mobning, politik eller humor.
Se Blogging / Content Marketing som en del af din markedsførings- og forretningstrategi
Du bør se det at blogge som en del af din markedsførings- og forretningsstrategi, hvor du med relativt få midler bedre kan positionere din virksomhed eller brand overfor andre tilsvarende virksomheder/brands. Det primære formål med blogging er at drive flere besøgende til din webside, for efterfølgende at overbevise læserne om at de kompetencer der er tilstede i virksomheden er brugbare for læseren. En del af den overbevisning stammer fra det visuelle udtryk og brugervenlighed af websiden - modtages dette positivt af læserne, så bliver indholdet (teksten) også modtaget mere positivt. Naturligvis skal selve teksten også være informativt, relevant, underholdende osv.Virker det at blogge?
Det korte svar er - JA! Det lange svar er - JA - se ovenstående illustration!Illustrationen viser udviklingen i antal besøg på deres webside efter de i starten af februar måned begyndte at blogge / oprette nyt og relevant indhold på deres webside. 4-5 måneder senere er antal af besøg på websiden steget med 50%. Og herfra konkluderer vi så hurtigt at evt. omsætning der udspringer fra websiden forøges med 50% - det er selvfølgelig ikke helt rigtigt, da der er mange andre faktorer der spiller ind før et salg bliver gennemført. Men vi er sikker på at du har gennemskuet pointen i at jo flere besøg på websiden - jo mere omsætning.
Hvad er det der sker?
Når du løbende opretter nyt indhold til din webside, så sker der i grove træk 2 ting.For det første får Søgemaskinerne mere indhold at indeksere (som så senere kan findes ved en søgning i søgemaskinen), for det andet favoriserer Søgemaskinerne nyt indhold (dvs. når websiden fremstår som "aktiv" og opdateret). Det vil sige at de enkelte sider på websiden vil blive vist oftere eller før ældre websider med samme indhold. Det er groft forklaret set udfra søgemaskinernes synspunkt.
En anden faktor er den professionalisme der bliver udtrykt ved at dele ud af viden og erfaring. Det vil efterlade dine kommende kunder med et indtryk af at din virksomhed fuldt ud er kompetent til at udføre den opgave kunden ønsker, eller at det tilbudte produkt lever op til forventningerne omkring pris og kvalitet.